Helgbilden eller snarare Helgbilen

 Photo by Artlover/LH
Click to enlarge


Under helgen har jag tittat på en Buick LeSabre 64´convertible som jag blev intresserad av. En perfekt sommarbil och ha solen över huvudet med på vägarna. Men jag är väldigt ambivalent till ett eventuellt köp. Jag fick provköra bilen. Den startade fint samt att V8-motor och växellåda gick bra. En härlig bil att köra. Men tyvärr var det två stora hål i golvet på vänster och höger sida. Karossen var rak och fin samt krom på kofångare förutom vänster framskärm som var skev. Taket var seg att fälla upp och ned och kanske berodde det på brist av olja i hydrauliken. Visst det är gammal bil men är det att värt att reparera den när man kan få ett bättre pris för något motsvarande som är bättre? Jag ska dock tänka på saken innan jag slår till. Det är nog mycket pengar på bilen nu. Men sedan är frågan också om jag kan finansera den och ha och reparera Buicken.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,


Kommentarer

Eva Trillian sa…
EN dröm att kunna ha en glidar-bil :) Men, som sagt - inte gratis!
Fin helgbil(d)!
Åke sa…
Snygg bil! Elegant i röd inredning! Rätt årsmodell tycker jag. Ett svårt val... Gäller att överväga om man inte har möjlighet och garage. Jag skulle nog skruva, meka, fixa och dona mer än jag åkte... Jag har många kamrater som åker liknande bilar. Kan nog typ räkna/ berätta om ett 40 tal direkt. En kompis älskar bara Buick :) Jag har en Dodge av nyare modell. Dessutom mullrar en V8 i båten ;) Oj vad jag skriver på... Men detta är ett intresse jag har nära hjärtat :) Jag har precis samlat på mig en massa reportage/bilder om just amerikanska kärror (som jag har fått lov att följa och skriva om bilar och motorer som byggs) som kommer...ja... från 200 till 4000 hk. Lycka till med ditt val!

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila