Fototriss — Nostalgi

 Photo by Artlover/LH
Click to enlarge

Att sätta snurr på sin skivspelare är nostalgi för mig, och vilket ljud sen. Det känns mer genuint att sätta på en platta på skivtallriken än att knäppa på iTunes i datorn eller iPhonen. Hur många av er har en skivspelare idag? Min är en kronjuvel som står i bokhyllan.


Åså en bonusvideo, att skivspelaren snurrar än idag hos mig:-). Notera det karaktäristiska knastret i början. Det är nostalgi:-). Låten som spelas är Never left me alone med Ashford & Simpson.

http://fototriss.blogspot.se/2015/03/fototriss-del-294-nostalgi.html


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

MacHenry´s sa…
Åh, den gamla skivspelaren lever hos oss också. Används inte särskilt mycket men den finns där :)
Barbro S sa…
Härligt nostalgisk triss med både ljud och bild. Jo, jag har en skivspelare men den används väldigt sällan.
Spanaren sa…
Nostalgi ... sprakar en skiva mycket så sa vi att någon stekte ägg *ler*
Ha en bra dag/ kram
Anna-Lena sa…
Vackra bilder på din nostalgitripp.

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fototriss — Ljus & Mörker