Helgbilder

Det har varit en fartfylld helg med det ena och det andra. Det har varit tur och retur från landet i Skebobruk och likaså det samma till och från Ljusterö, där det var fest. Här kommer några bilder från Ljusterö med kuriosa, fest och Rock`n´Roll.


Välkomstskylten till festplatsen :-)

Lite konst på vägen in som jag plåtade.
Ja, en del gamla bilar från förr var på plats också. Vad sägs om denna gamla De Soto från 40-talet?

Vad sägs om interiören från bilen ovan? Damer på både instumenbräda och ratt. Häftigt!
Det fanns även gammalt skrot i buskarna där också. Det är en gammal Opel Kapitän. Denna bild får även illustrera vissa missöden på vägen till Ljusterö. Efter Åkersberga mot färjan såg vi en havererad Cadillac Fleetwood vid vägkanten. Vi stannade till för att hjälpa till polaren. Men bilen kom inte igång, så jag fick hjälpa till att fylla min bil med deras grejer till festen. Min stackars Volvo fick lasta tungt:-P.
Den hemmabyggda baren på plats.
Partytältet modell stor för bord och stolar.
Medhavd mat fick man tillaga själv på grillen.

Husrum fick man ta med sig dit också. Var det inte husvagnar så var det tålt uppsatta. Vi andra som åkte dit åkte hem med näst sista färjan på natten därifrån.


Sedan bjöds det upp till dans med bandet Doktor Krall och festen var i full gång. Även dansbanan och scenen var hembyggd:-)




Här bjuder jag på ett filmklipp från festen också när Dr. Krall rockar loss. Danssugen?



Alla bilder och film plåtade av ©Artlover/LH


Posted for: Helgbilden


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

En fartfylld helg! Elisabeth
anemonen sa…
De Soton är min favoritbild tätt följd av rondellhundarna.Vilken fin patina. Hoppas de låter den var så i lacken. Ha en fin afton.
Eva Trillian sa…
:) Heja du - en räddare i nöden! Din bil gick kanske på knä - men det var det nog värt! :)
Mias Mix sa…
Ha ha vilken rolig fest! Älskar skylten och stämningen du förmedlar, en äkta fest på landet :)

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila