Fototriss — Gult/Yellow

 Photo by Artlover/LH
Click to enlarge

Nu är våren här och jag väljer ut dessa passande bilder till temat. Inte nog med det så kan man vinna presentkort från Coolstuff för bästa bidrag. Jag har valt ut tre bilder från samma motiv på dessa tussilagor vid dikeskanten från landet. Jag vill notera att den 1:a och 3:e bilden inte är photoshopad. Dessa bilder är färgseparerade direkt från kameran, där jag har använt mig av "avancerat filter" som bl.a finns i Fujifilms kameror (som min X100S). Man behöver knappt Ps längre. 

Fler gula bidrag finns att beskåda hos:
http://fototriss.blogspot.se/2014/04/fototriss-del-254-gult-tavling.html


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

 

Kommentarer

Gocka sa…
Ljuvliga tussilago! Det är vår det. En fin triss på gult som tema. Måste även inflika att jag gillar bilden på din header! :-)
Unknown sa…
Tussilago, min lilla favorit från blomman till namnet
Snyggt redigerade bilder.
/Kiki
Nett sa…
Vackra tussilagon, nu är det vår!
Anna-Karin sa…
Snygg bild och häftig redigering. Tänk vad utvecklingen går framåt. :).
Otroligt fint! Vårigt och härligt :)
ormbunke sa…
Söta och fina variationer i dina gula foton.
Scaniatjejen sa…
Så coolt att kunna få fram den effekten redan i kameran! Fina bilder!
Fina bilder på temat!
Åke sa…
En uppvisning på mycket hög nivå :) Vackert redigerat!

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila