Produktfoto

Photo by Artlover/LH
Click to enlarge

Jag försöker mig på produktfoto och ljussättning. Jag har tagit mitt senaste tillskott från min kameraväska för ändamålet, en liten Nikon 50 mm f/1,8 objektiv av D-typ som jag köpte till ett mycket bra pris, till skillnad av monstergluggen i bakgrunden som kostade en förmögenhet. Det var länge sedan jag hade en prime lens (förutom mitt makroobjektiv). Nu får man zooma med fötterna. Men den är lätt och behändig samt har bra skärpa och ljusstyrka till ett bra pris.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

anemonen sa…
Fina saker det där och jag önskar de vore mina:-) Jag är inte bra på att uppdatera mig när det gäller objektiv. Jag har svårt att bestämma hur jag skall göra. Nu har jag ett analogt objektiv till min digitala kamera och det är inte det bästa. Nu skall jag skärpa mig och skaffa ett bättre. Gott Nytt År

Populära inlägg i den här bloggen

Fototriss — Djup + Tävling

Några av mina bästa bilder under 2018

Fototriss — Ljus & Mörker