Fototriss — Djup + Tävling

Omgångens Fototriss har temat "Djup". Jag har fokuserat på höbalar som är lika stora och använt förhållandet avståndet mellan dem för att ge djup i bilden. Ett annat sätt är att använda sig av ett vidvinkel (som jag har gjort här) för att skapa illusion av djup. Allt som är nära linsen upplevs som stort medan det som är bakom upplevs som mycket litet och avlägset än vi ser normalt. Med min Fujifilm X100 som har en fast brännvidd på 35 mm. (Vidvinkel) får man illusionen att höbalarna här är olika stora eller att ängen som de står på är större än det är i realiteten. Ja, det får bli mitt bidrag till temat, även om det känns lite old school med dessa.


 Photo by Artlover/LH
Click to enlarge


Utöver omgångens tema som är "Djup" i Fototriss så är det tävling också, där man kan vinna presenkort från Coolstuff.se för 1:a, 2:a och tredjepris. Good Luck guys!

Fototrissbanners


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Åke sa…
En bra grund i ditt tema. Många är säkert ny här på trissen och då kan dessa upplysningar vara av värde. Fint djup du visar upp!
Lottisen sa…
Fint djup i din triss!
Freja sa…
Riktigt läckra trissbilder!
Jag sa…
Fint djup, speciellt i ettan.
Och jag gillar både svartvita bilder och halmbalar. Läckert
Eva Trillian sa…
Fin bildserie! Gillar att den är i s/v :)
Grattis, du är en av finalisterna i tävlingen! Lycka till i omröstningen som pågår fram till söndag kväll.
cissi sa…
Lite "old school" är alldeles ypperligt bra för en glad amatör! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Några av mina bästa bilder under 2018

Fredagsfärger/Friday Colours — Beige och Lila